Film Arası Sinema Dergisi Yayın Yönetmeni Suat Köçer ‘Dokuz Canlı Hikâye’, derginin Yayın Koordinatörü Ahmet Toklu ise ‘Bir Yorgun Savaşçı; Halit Refiğ’ isimli kitabıyla, okurlarının karşısına çıktı. Yaptıkları haber ve röportajlarla gündeme damgasını vuran Film Arası Dergisi ekibi, bu kez kitaplarıyla okurlarının karşısına çıktı. Derginin Yayın Yönetmeni Suat Köçer’in ‘Dokuz Canlı Hikâye’ isimli kitabı ile derginin Yayın Koordinatörü Ahmet Toklu’nun Halit Refiğ röportajlarından oluşan ‘Bir Yorgun Savaşçı; Halit Refiğ’ isimli çalışması, piyasaya çıktı.   DOKUZ CANLI HİKÂYE: SÖZ SIRASI KEDİLERDE! Bugüne kadar biz onları anlattık. Şimdi söz sırası kedilerde! Kolombo, Felek, Pembe, Çulsuz, Nasip, Nokta, Maşuk, Pakize ve Divit… Kızılcık Mahallesi’nde yaşayan dokuz kedi, şahit oldukları insanların hikâyelerini anlatıyor. “Bazı insan köpeği sever. Neden? Ekmek yediği kapıya köledir diye. Hâlbuki biz kedilerin rızıktan yana tasası yoktur. Ekmeğe tamah etmediysek nankörlükten değil. Rızkın sahibi Cenab-ı Hak. Kula niye minnet edelim? Hem nankörlük dediğin insanoğluna yaraşır. Ben değil, Kitab-ı Kerim diyor bunu! Okumadılarsa suç benim mi?” (Pembe’nin Hikâyesi’nden) Hikâye yolculuğuna ilk kitabı Bu Ne Biçim Cumartesi ile başlayan Suat Köçer, Dokuz Canlı Hikâye isimli ikinci kitabıyla yeniden okurlarının karşısına çıktı. Yazar, Dokuz Canlı Hikâye’de, Kızılcık Mahallesi’nde yaşanan çeşitli olayları kedilerin dilinden anlatıyor. Her biri mahallenin muhtelif yerlerinde yaşayan dokuz kedi, şahit oldukları insanların hikâyelerini okurla paylaşıyor. Ayrılık, sadakat, aşk, dostluk, ihanet ve ölüm gibi kavramların masalsı bir dille işlendiği hikâyeler, kedilerin insan yaşamına dair ilginç yorumları kadar, sinematografik özellikleriyle de dikkat çekiyor.    YORGUN SAVAŞÇI: YAKILAN BİR FİLMİN TRAJİK ÖYKÜSÜ! Yönetmen Halit Refiğ’in Kemal Tahir’in aynı adlı romanından uyarladığı ve 12 Eylül yönetimi tarafından önce yasaklanıp ardından da yakılan Yorgun Savaşçı filminin trajik hikâyesi, olayın tarafları ve şahitleriyle bir kez daha gündeme geliyor. Vefatından kısa süre önce bu konudaki konuyla ilgili yaşananları genç sinemacı Ahmet Toklu’ya anlatan Refiğ’in yakın dostları da konuyla ilgili anı ve düşüncelerini anlattı. “Ben, çok sevdiğim, saydığım, manen kendisine çok borçlu olduğum bir yazara karşı yapılan bu saldırıyla mücadele etmeyi bir vicdan borcu sayıyorum. Ayrıca Türkiye’nin ‘demokratik hukuk devleti’ olduğuna inanan, buna ilke olarak bağlanan bütün kamu kurumları ve toplumsal kuruluşlar ve kişiler için bu çirkin saldırıya karşı koymanın bir namus borcu olduğuna inanıyorum. Kemal Tahir’e yapılan bu karalama, benim de bütün meslek hayatıma Atatürk ve rejim düşmanlığında suç ortaklığı gibi ağır bir töhmet altına sokmaktadır.” (Refiğ’in kitapta yer alan, o dönemde TRT’ye yazdığı mektubundan.) Kendine özgü sinema diliyle Türk Sineması’nda haklı bir şöhrete sahip olan Yönetmen Halit Refiğ, en az filmleri kadar, yaşadıklarıyla da sinema tarihinde tartışmaların odağı oldu. Refiğ’in, 12 Eylül yönetimi tarafından önce yasaklanıp ardından da yakılan filmi Yorgun Savaşçı, dünya sinema tarihinde eşi görülmemiş bir sansür örneği olarak sinema tarihine geçti.  Bu kitap, genç sinemacı Ahmet Toklu’nun Yorgun Savaşçı filmi ile ilgili olarak gerçekleştirdiği röportajlardan oluşuyor. Halit Refiğ’in vefatından kısa bir süre önce kendisiyle görüşme imkânı bulan Toklu, yönetmenle Yorgun Savaşçı ve sansür ekseninde bir söyleşi yaptı. Refiğ’in dostlarıyla da aynı konu üzerine röportajlar yaparak, sansürün güncesini tuttu. Kitapta Halit Refiğ’in yanı sıra Sezer Sezin, Hülya Koçyiğit, Can Gürzap, Giovanni Scognamillo ve Gökhan Yorgancıgil ile yapılmış söyleşiler yer alıyor.    
Editör: TE Bilisim