Berlin-İstanbul-Zürih prömiyerlerinden sonra Edinburgh Fringe Festivali'ndeki performansıyla The Times ve Guardian gibi önemli gazetelerin seçkilerinde yer alan Yüz Yılın Evi, 1 Mart Salı akşamı saat 20.30'da ENKA Oditoryumu'nda yeniden

İstanbul seyircisiyle buluşmaya hazırlanıyor.

 

Yarı otobiyografik, gerçek ile kurgunun iç içe geçtiği oyun, yazar/yönetmen/oyuncu Yeşim Özsoy'un kendi kişisel tarihinden yola çıkarak oluşturduğu hikayelerle sahnede video ve müzik ile birleşerek vücut buluyor. Özsoy'un 1919 doğumlu anneannesinin, şu anda var olmayan, 1959 senesinde yıkılmış olan eski bir konak, geçmiş ve çocukluğuyla ilgili anlattığı hikayeler belgesel bir dille sahnede aktarılırken 100 senelik tarihimiz de çok özel ve öznel bir bakış açısıyla sahneye taşınıyor. Türkiye prömiyerini 22. İstanbul Tiyatro Festivali'nde yapan oyun, Berlin ve Zürih gösterimlerinden sonra İstanbul sahnelerinde yerini aldı. Oyunun hikaye anlatımına müzik ve oyun boyunca devam eden video tasarımı eşlik ediyor.

 

OSMANLI'DAN CUMHURİYET'E GEÇİŞİN

TARİHSEL VE KİŞİSEL ÖYKÜSÜ

 

Yüz Yılın Evi, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçişteki tarihsel geçmişimizi, son Osmanlı padişahlarından II. Abdülhamit'in Hazine Kahyası İbrahim Ethem Efendi'nin yazlık konağı ve yıkımı üzerinden değerlendiriyor. Oyunun yazarı, oyuncusu ve yaratıcısı Yeşim Özsoy'un kendi geçmişini, 100 yaşındaki anneannesinin hikayesi üzerinden yeniden kurguladığı yarı otobiyografik oyunda gerçek ile kurgu iç içe. Oyun, İbrahim Ethem Efendi Konağı'nın kişisel ve tarihsel yolculuğunda müzik-video-hikaye anlatımıyla bütünsel olmayan, tek olmayan bir tarih kurgusuna işaret ediyor. Aynı şekilde oyunun anlatımında da çoklu medya kullanımı yer alıyor. Geleneksel tiyatromuzun temel taşlarından biri olan Meddah geleneğindeki hikaye anlatımında olduğu gibi konakta yaşayan kadınlar, eşyalar, anlatılan kişiler, mekanlar, hayvanlar, şeylerin hepsi, birinci tekil şahıstan yani kendi ağızlarından özgün hikayelerini anlatırlar.

 

Oyunun müzikleri, müzik tasarımcısı, yapımcı, besteci ve müzisyen vanç Sarıkuş'a, videoları, Ben ve Nuri Bala belgesel filmiyle Altın Portakal Film Festivalinde En İyi İlk Film Ödülü almış film yönetmeni ve fotoğraf sanatçısı Melisa Önel'e, ışık tasarımı Lambda Üniversitesi'nde tiyatro tekniği okumuş, ödüllü tasarımcı Ayşe Sedef Ayter'e, koreografi ise Mimar Sinan Çağdaş Dans Anasanat Dalı Başkanı, uluslararası projelere imzasını atmış, koreograf, eğitimci ve dansçı Tuğçe Tuna'ya ait. Metin ve dramaturjiye ise Yapı Kredi Yayınları'ndan öykü kitabı çıkan ödüllü yazar ve dramaturg Ferdi Çetin eşlik etmekte.

 

Berlin-İstanbul-Zürih prömiyerlerinden sonra Edinburgh Fringe Festivali'ndeki performansıyla The Times ve Guardian gibi önemli gazetelerin seçkilerinde yer alan Yüz Yılın Evi1 Mart Salı akşamı saat 20.30'da ENKA Oditoryumu'nda İstanbul seyircisiyle buluşacak.

Türkiye’nin iki liderinden kültür sanat işbirliği Türkiye’nin iki liderinden kültür sanat işbirliği

 

 

 

 

Yapım: GalataPerform
Metin ve Konsept: Yeşim Özsoy, Ferdi Çetin
Yöneten ve Oynayan: Yeşim Özsoy
Dramaturji: Ferdi Çetin
Video ve Film Tasarımı: Melisa Önel
Müzik ve Ses Tasarımı: Kıvanç Sarıkuş
Işık Tasarımı ve Teknik Koordinat
ör: Ayşe Ayter
Koreografi: Tuğçe Tuna
Proje Asistanı: Nilay Yerebasmaz
Ses ve Işık Kontrol: Hasan Hakan Yılmaz
Belgesel Video Katılımcıları: Yeşim Özsoy, Turan Necdet Özcan
Konak Video Performansçıları: Elif Ongan Tekçe, Sanem Öge, Emir Politi, Yaman Ceri
Görüntü Yönetmeni: Arda Yıldıran
Kamera Asistanları: Hasan Öztaş, Uğurcan Tüzel

Dublaj Sanatçıları: Katayoun Momtaheni, Karin Ataoğlu, Nükhet Akkaya, Elif Ongan Tekçe, Enginay Gültekin, Ayşe Lebriz Berkem, Yeşim Özsoy 
Editör: TE Bilisim