31 Ekim 2020 Cumartesi

“İLELEBET… BİR ATATÜRK HİKÂYESİ”!

Sergen Şehitoğlu’ndan “Çakıl Taşları”...

SANATORIUM, 11 Eylül – 25 Ekim 2020 tarihleri arasında, Sergen Şehitoğlu’nun “Çakıl Taşları” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor

27 Ağustos 2020 Perşembe 10:34
Sergen Şehitoğlu’ndan “Çakıl Taşları”...

SANATORIUM, 11 Eylül – 25 Ekim 2020 tarihleri arasında, Sergen Şehitoğlu’nun “Çakıl Taşları” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi, adını, birçok modern dilde hesap anlamına gelen “calculo” sözcüğünün kökeni “Yunan Taşlarından” alıyor. Şehitoğlu’nun kişisel sergisinde, yeryüzündeki olayları ardışık enstantaneler halinde sunan Google Earth görüntüleri ile bu görüntüleme sistemlerinin arka planında çalışan matematiksel dillere özgü simgesel ifadeler yer alıyor.

Sanatçı, iletişimin gündelik düzeyinde karşılaştığımız dijital haritalar ile sıradan konuşmalarda yer almayan matematiksel simgeler arasındaki karşıtlık üzerinden, görünüşte birbirlerinden oldukça farklı olan simgeleme biçimleri arasındaki yapısal benzerlik ve farklılıkları tartışıyor. Sergen Şehitoğlu’nun oluşturduğu dil sistemi, buluntu fotografik görüntüler yoluyla ifade edilen deneyimin rastlantısal ilişkilerinden, matematiksel denklemler yoluyla ifade edilen akıl yürütmenin zorunlu ilişkilerine kadar uzanan bir yelpazede “soyutlamanın evrelerini” inceliyor. “Çakıl Taşları”, bir simgeler dizisinin soyut yapısını, başka bir simgeler dizisinin soyut yapısıyla karşılaştırarak birbirlerinden görünüşte oldukça farklı olan çeşitli simgeler arasındaki benzer davranışları tartışan veri görselleştirmeleri sunuyor.


Sanatçı hakkında:

Sergen Şehitoğlu (1980); Saint-Joseph Lisesi’nin ardından Y.T.Ü'de Mühendislik okudu. Eğitimini Marmara Üniversitesi Fotoğraf Yüksek Lisansıyla sürdüren Şehitoğlu, 2010’da İ.F.M Leica Galeri’de açtığı ilk kişisel sergisini açtı. Eserleri İstanbul, Berlin, Brüksel, Amsterdam, Londra, İzmir, Ankara, Bursa, Basel, Paris ve Viyana’da çeşitli galeri ve fuarlarda sergilendi.

Son dönem üretimlerinde kullandığı malzeme, birçok sanatçının da yararlandığı, internet ve Google araçları üzerinden elde edilen ucuz görsellerdir.

Hem fotoğrafın sınırlarını yeniden belirleyen hem de kontrol sistemlerinin hakim olduğu bir dünyada mahremiyet kavramının sınırlarını sorgulayan bu çalışmalar, birer güncel araç ve konulara bakma alıştırması olarak düşünülebilir.

2013 yılında “0 dB”, 2016 yılında "Kill Memories" adlı fotoğraf kitaplarını yayınlayan Şehitoğlu, bir fotoğraf inisiyatifi olan GFİ’nin kurucu üyelerinden olup, 2020'de ilk sayısı yayımlanan 06202014 dergisinin yürütücüsüdür; halen İstanbul'da yaşamakta ve çalışmaktadır.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    e-gazete
    • Sinematur - 05 Ocak 2015 Manşeti
    KARİKATÜR
    ARŞİV