03 Haziran 2020 Çarşamba

Evde Festival Var!

Sanal Tur | Virtual Tour: Berkay Tuncay

Berkay Tuncay’ın “İnsan tuhaf, ne hoyrat, ne şaheser ve nasıl ilkel hayret” başlıklı kişisel sergisini 360° Sanal Tur olarak, evinizden ziyaret edebilirsiniz.

27 Mart 2020 Cuma 14:32
Sanal Tur | Virtual Tour: Berkay Tuncay
İnsan tuhaf, ne hoyrat, ne şaheser ve nasıl ilkel hayret
Human, how strange, so vulgar, such a masterpiece and yet so primitive

Berkay Tuncay
SANAL TUR | VIRTUAL TOUR

Berkay Tuncay’ın “İnsan tuhaf, ne hoyrat, ne şaheser ve nasıl ilkel hayret” başlıklı kişisel sergisini 360° Sanal Tur olarak, evinizden ziyaret edebilirsiniz.

Klavyenizdeki yön okları ile sergiyi dolaşabilirsiniz. Eserlerin yanında bulunan butonlar aracılığıyla, eserler hakkında açıklamalara ulaşabilir ve videoları izleyebilirsiniz. Serginin girişindeki ses butonları ile Sesli Rehber'i başlatabilir ve hemen yanındaki butonlarda sergi metninin PDF'lerine ulaşabilirsiniz. Sanal tur mobil cihazlarda da çalışmaktadır. SANATORIUM geçici olarak ziyarete kapalı olsa da, hareketliliğini çevrimiçi kanallar üzerinden devam ettirecek. 

Berkay Tuncay, internet kültürünü tarihsel bağlantılar üzerinden okuyor ve içinde bulunduğumuz çağın kapitalist, dijital ve absürt özelliklerine bakıyor. Başlığını Hande Yener’in sözleri Sezen Aksu tarafından yazılan Kibir şarkısından alan sergi, popüler kültürün dijitalleşmeyle nasıl evrildiğine odaklanıyor ve bugün kültürlerarası bağlantılar kurmakta nasıl bir işlevi olabileceğini de sorguluyor.

Sanatçı, tarih öncesi çağlar ile bugün arasında köprüler kuruyor, iki uzak zaman dilimini birbirine güçlü bir şekilde bağlıyor: Hem bugünün dijital kültürünü ve alışkanlıklarını mercek altına alıyor, hem de “en güncel” ile “en eski” arasında fark etmediğimiz paralelliklere dikkat çekiyor. İşlerinde internetle kurduğumuz ilişki ve internette kurulan ilişkiler, yaygın anksiyete, dijitalde kullanılan ortak dil ve tek kültürlü yaşam biçimimize odaklanan sanatçı, bu güncel konuları geçmişten kopmadan, tarihsel sürekliliğinin altını çizerek ele alıyor.



Sanatçı hakkında:
Berkay Tuncay’ın (1983, İstanbul) çalışmaları çevrimiçi dolaşımda olan kültürel kodları kopyalamak, birleştirmek ve dönüştürmek yoluyla İnternet’in küresel toplum üzerindeki çok katmanlı etkilerinin araştırılması üzerinde şekillenir. Uluslararası  birçok grup sergisinde yer alan sanatçının kişisel sergileri şunlardır; Getting Away With It All Messed Up, Display, Berlin, (2018); Hayat, Sen Sevimli Kedi Videoları İzlerken Başından Geçenlerdir, Gaia Gallery, Istanbul (2016); WE ARE ACCIDENTS WAITING TO HAPPEN, 49A, İzmir (2013); I’M SORRY, BECAUSE I DANCE, De Kijkdoos, Amsterdam (2011). Tuncay, ArtCenter, Istanbul (2011-2013); Cité Internationale des Arts, Paris (2014) ve Gastatelier NRW, Düsseldorf (2018) gibi residency programlarına katılmıştır. İstanbul’da yaşamakta ve çalışmalarını burada sürdürmektedir.

You can visit Berkay Tuncay’s solo exhibition titled “Human, how strange, so vulgar, such a masterpiece and yet so primitive” as a 360° Virtual Tour from your home. 

You can walk through the exhibition with your arrow keys and click the buttons next to the artworks to get more information about the works and watch the videos. You can listen to the Audio Guide and view the PDFs of the exhibition text by the buttons at the entrance. Virtual Tour also works on your mobile devices. Even though SANATORIUM is closed, we will remain our mobility through online channels.


Berkay Tuncay presents a reading of the Internet culture in relation to its historical connections, in regards to the capitalist, digital and absurd era that we are in. The exhibition takes its title from a Hande Yener song called Hubris, written by Sezen Aksu. The exhibition focuses on how digitization shaped popular culture and questions whether it can function to form connections between different cultures.

The artist builds bridges between prehistory and today, making strong connections between these two separate periods of time. He examines contemporary digital culture and its habits, and brings out the unrecognized parallels between the “cutting edge” and the “primeval”. The artist focuses on our relationship with the Internet, the relationships that are formed on the Internet, prevalent anxiety, Internet slang and the homogenous culture by highlighting the historical continuity of these contemporary phenomena. 


About the artist:
Berkay Tuncay’s (1983, İstanbul) practice is based on investigating multi-layered effects of the Internet on global society by copying, combining, and transforming the cultural codes that are being distributed online. Tuncay took part in many international group exhibitions; His solo exhibitions include: Getting Away With It All Messed Up, Display, Berlin, (2018); “Life Is What Happens To You While You Are Busy Watching Cute Cat Videos”, Gaia Gallery, Istanbul (2016); “WE ARE ACCIDENTS WAITING TO HAPPEN”, 49A, İzmir (2013) and “I’M SORRY, BECAUSE I DANCE”, De Kijkdoos, Amsterdam. He participated in several artist residency programs such as ArtCenter, Istanbul (2011-2013); Cité Internationale des Arts, Paris (2014) and Gastatelier NRW, Düsseldorf (2018). Tuncay lives and works in Istanbul.

 

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    e-gazete
    • Sinematur - 05 Ocak 2015 Manşeti
    KARİKATÜR
    ARŞİV